Klasskassan

Swish eller bankkgiro

Om klassen sålt/arbetat ihop pengar till studieresan så kan ni om ni vill föra över pengarna till skolan så slipper ni ansvaret att förvara/spara pengarna tills resan sker.

Det finns två sätt att sätta över pengarna som ni och eleverna arbetat ihop, antingen swishar ni summan till skolans swishnummer eller gör ni en överföring via bankgiro.

Det är ni som vårdnadshavare/klassföräldrar som ansvarar för att sätta över pengarna korrekt.

Minsta insättningssumma är 500kr och insättningar ska ske samlat årskursvis och inte genom individuella mindre insättningar från flera personer.

Arbetsgången går till som följer:

1. Skicka aktuell summa till

• Swishnummer 123 147 72 98 eller
  • Gör en överföring till bankgiro 5254-9920.

2. Skicka ett mail till rektor@broskolan.se med information om följande:

• Vilken klass samt födsloår
      (t.ex. "Åk 6 födda 2011")
    • Summan som sattes över.
    • Datum då överföringen gjordes.
    • Om swish eller bankgiro användes.
    • Vad pengarna kom ifrån
      (t.ex. "Försäljning kransar" eller "Förtjänst krattning".

3. Rektor återkommer sedan via mail inom 1-2 veckor med en bekräftelse om inkommen överföring, detta som ett svar på det mail du/ni skickade enligt punkt 2 ovan.